torstai 9. elokuuta 2012

Make-up artisti

Facebookin ihmeellinen maailma paljastaa asioita. Pahoja asioita. Tai ehkä se on mielipidekysymys.
Facebookin sivupalkissa oli tässä muutama päivä sitten mainos "Turvaa tulevaisuutesi ja kouluta itsesi make-up artistiksi". Tai jotain sinnepäin. Siis ihan totta? Make-up artisti? Joo, eglanti on mahtavaa, mutta ei sitä tarvitse joka paikkaan tunkea. Tekeekö se työstä jotenkin coolimpaa jos ammattinimike on make-up artisti? "Joo siis mä oon make-up artisti" aiheuttaa kyllä enemmänkin naurua kuin kunnioitusta. Toisaalta, ehkäpä se oon vaan mä. Mutta mä arvostaisin sata kertaa enemmän vaikkapa ihan vaan ammattimaskeeraajaa. Se on varmaan muuten kiinnostava ammatti. Kukakohan pälli totakin mainosta on tehny? "Joo hei, houkutellaan nuoria.. Mikäköhän make-up artist on suomeks? No ei sil nii välii, laitetaan make-up artisti". Olisin hyvin voinu jopa harkita tommosta vara-ammatiks, mutta mainos vituttaa. Ehkäpä ne ei hae sinne tälläsiä tyyppejä.
En ihmettele.

Ainiin, ihmiset on nykyään telkkarin orjia. Nyt Uno-kortit ja juomapelit esiin, seurustelkaa toistenne kanssa !

-H-



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti